Inbrott i villa i Täby – gärningsmännen flydde efter upptäckt

Två främlingar gjorde inbrott i en villa i Näsby park, Täby, men jagades ut av de boende. Polisen söker fortfarande efter gärningsmännen.
Polisen rapporterar
Den 24 juni klockan 12.58 upptäckte boende i en villa i Näsby park, Täby, att två främlingar gjort inbrott i deras bostad. De boende lyckades jaga ut gärningsmännen som därefter sprang från platsen.
Flera polispatruller engagerades i jakten på de misstänkta, och hundspårning genomfördes, men gärningsmännen kunde inte gripas.
Det har framkommit att inbrottet skedde via ett vädringsfönster. Gärningsmännen har rört sig i stora delar av huset och letat efter gods, men det är ännu oklart vad som stulits.
Polisen har genomfört en brottsplatsundersökning och upprättat en anmälan om inbrottsstöld.
Källa: Polisen Stockholms län
Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.

